Overzicht magazines

Food Inspiration Magazine is hét digitale vakblad voor de foodserviceprofessional die op zoek is naar innovatie en inspiratie. Het gratis digitale magazine verschijnt elke maand. Trends, culinaire inspiratie, interviews, conceptwatching en journalistieke reportages staan centraal. Het Food Inspiration Magazine gaat naar ruim 65.000 foodprofessionals en food-volgers in Nederland en België.

Food inspiration
Drink inspiration
Foodservice XS
Food Lab
Inspirational
Test materiaal
iframe test

FOOD INSPIRATION

TRENDREPORT 2019

"Met het Trendreport heb je als Foodservice professional de nieuwe inzichten en informatie in handen voor de foodservice wereld volgend jaar en verder. Op basis van een jarenlange relatie met Food Inspiration weet ik dat het Trendreport van nut en toevoegende waarde kan en zal zijn. De informatie uit het Trendreport kunnen wij bij Spa Nederland goed gebruiken om beleid mee aan te passen danwel te toetsen en te gebruiken voor de doelstellingen van het bedrijf. Kennisverrijking is toch wel hetgeen wat centraal staat bij het Trendreport!"

Rutger
van Dijk

Manager Trade 
Spa Nederland

Meer informatie nodig of vragen?
Mail Anna op anna@foodinspiration.com
Bel Anna op +31(0)6-23476278

"Het Trendreport inspireert mij met name. Het staat bomvol belangrijke cijfers, rapportages en mooie foto's. De beschrijvingen zijn duidelijk en van hoog niveau en door het benoemen van concepten, trends  en channels weet ik precies wat trendy is en wat niet meer in 2019 en verder. Ik vind het zeker een aanrader voor andere professionals die actief zijn binnen de horeca en service. Ik krijg er vooral nieuwe inzichten en ideeën door die ik kan meenemen naar volgend jaar!"

Dennis 
Oemar Said 

Directeur en Senior Adviseur 
Kanters Horeca Advies

Susan
Verheijen

Manager Concept Development
Sodexo Nederland

"Wij bestellen het Trendreport elk jaar. Hiermee krijgt Sodexo namelijk een compleet beeld van de huidige foodservice markt en de marktontwikkelingen. Met de informatie uit het Trendreport kunnen wij onze food concepten laten meebewegen met de veranderingen in de markt. Ik zou zeker het Trendreport andere professionals aanraden!"

"Met het Trendreport heb je als Foodservice professional de nieuwe inzichten en informatie in handen voor de foodservice wereld volgend jaar en verder. Op basis van een jarenlange relatie met Food Inspiration weet ik dat het Trendreport van nut en toevoegende waarde kan en zal zijn. De informatie uit het Trendreport kunnen wij bij Spa Nederland goed gebruiken om beleid mee aan te passen danwel te toetsen en te gebruiken voor de doelstellingen van het bedrijf. Kennisverrijking is toch wel hetgeen wat centraal staat bij het Trendreport!"

Rutger
van Dijk

Lees verder

FOOD INSPIRATION

TRENDREPORT 2019

Meer informatie nodig of vragen?
Mail Anna op anna@foodinspiration.com
Bel Anna op +31(0)6-23476278

FOOD INSPIRATION

TRENDREPORT 2019

CONCEPT: QO HOTEL

In het Amstelkwartier zit het 288 kamers tellende QO Hotel. Het hotel valt onder management van de InterContinental Hotels Group. Circulariteit en duurzaamheid gaan hier hand in hand met luxe. Voorheen was het “of-of”, QO wil laten zien dat het beide tegelijk kan.

Circulariteit en duurzaamheid vind je in het hele hotel terug, zoals bijvoorbeeld bij de gevel. Deze is voorzien van ruim 1.600 bewegende panelen die reageren op het buitenklimaat (als de gast niet op de kamer is). Wanneer warmte moet worden binnengehouden, dan schuiven de panelen voor de ramen. Wanneer de kamer warmer kan, dan staan de panelen open. Deze vorm van klimaatbeheersing levert 90% energiebesparing op koeling en 65% besparing op verwarming. Het hotel draait op 100% Nederlandse windenergie. Vloerbedekking is gemaakt van gerecyclede visnetten. Eenderde van al het gebruikte beton komt uit de voormalige Shell-toren in Amsterdam. 


Gasten en locals die het hotel binnenstappen staan direct in restaurant en bar Persijn, hierdoor voelt iedereen zich welkom. Ze hoeven niet langs de receptie die een drempel opwerpt. De hotelreceptie zit op de eerste verdieping. In restaurant Persijn staat de Dutch Cuisine filosofie met de 80/20-regel centraal. Ingrediënten willen ze bij QO niet van verder laten komen dan 200 kilometer. Groenten, bloemen en kruiden komen onder meer uit de eigen hightech dakkas op de 21e verdieping. Op den duur is het de bedoeling dat de gekweekte Omega-baars uit ons eigen gesloten circulaire aquaponics-systeem komt.


Zowel Persijn als rooftopbar Juniper & Kin worden door het hotelmanagement als stand alone concepten geprofileerd. Op social media hebben de F&B-concepten eigen accounts. Het hotel verhaalt uiteraard over Persijn en Juniper & Kin, maar omgekeerd is dat niet het geval. 

iframe test