Overzicht magazines

Food Inspiration Magazine is hét digitale vakblad voor de foodserviceprofessional die op zoek is naar innovatie en inspiratie. Het gratis digitale magazine verschijnt elke maand. Trends, culinaire inspiratie, interviews, conceptwatching en journalistieke reportages staan centraal. Het Food Inspiration Magazine gaat naar ruim 65.000 foodprofessionals en food-volgers in Nederland en België.

We leven in een periode waarin onze samenleving kantelt en de economie en machtsverhoudingen onomkeerbaar veranderen. Zo'n kantelperiode kenmerkt zich door chaos, turbulentie en onzekerheid. Er ontstaan spanningen en conflicten tussen degenen die mee veranderen en degenen die het oude in stand willen houden. Maar bovenal biedt deze periode kansen voor iedereen die mee wil kantelen.

Samen op reis

Als we willen dat goede en gezonde voeding op de lange termijn beschikbaar en betaalbaar blijft – voor ieder individu, waar ook ter wereld – met de juiste zorg voor klimaat en natuur, dan moeten we structureel werken aan de verduurzaming van de productie en consumptie van ons voedsel. Nu een kanteling van systemen zich voltrekt, hebben we meer dan ooit de frontrunners uit onze foodsector nodig om de toekomst in te kleuren.

De Food Impactors Summit is doorontwikkeld vanuit de succesformule van de CEO Convention. In de afgelopen 15 jaar hebben we al 10 bijeenkomsten georganiseerd voor de 
Executives in de Nederlandse foodbranche. Door de jaren heen zijn we erin geslaagd om via emotionele en rationele invalshoeken het bewustzijn op gang te brengen om als leiders van de foodbusiness écht in beweging te komen op persoonlijk, zakelijk en maatschappelijk gebied. 

Maar het is niet genoeg. Er zit te weinig snelheid in de beweging. Het gaat ons inziens te traag. De keuzes zijn te voorzichtig. De afspraken te vrijblijvend. De noodzaak tot radicale verandering wordt nog onvoldoende gevoeld. In de loop der jaren hebben we ons gerealiseerd dat als we duurzame impact willen bereiken met dit verbindingsplatform, we het veel breder en op meerdere dimensies zullen moeten uitbouwen. 

Vanuit dat besef verbinden wij binnen Food Impactors de shiftleaders for food change die deze kanteling in ons voedselsysteem kunnen realiseren. Food Impactors richt zich op iedereen die aan het roer staat van verandering: zowel de changemakers binnen de gevestigde orde, alsook de disruptieve nieuwkomers. Van CEO tot startup.

Het is de hoogste tijd dat we in de foodsector serieus werk gaan maken van het thema ‘betekenisvol ondernemen’. Betekenisvolle bedrijven zijn bedrijven die zich inzetten om maatschappelijke waarde te creëren in plaats van alleen maar financiële winst. Met de Food Impactors Summit willen we daaraan bijdragen. 

Kantel je met ons mee?

Enrique Figee & Susan Koenders

In deze editie:

Enrique Figee

Susan Koenders

Offline: This content can only be displayed when online.

Scroll naar beneden.

We leven in een periode waarin onze samenleving kantelt en de economie en machtsverhoudingen onomkeerbaar veranderen. Zo'n kantelperiode kenmerkt zich door chaos, turbulentie en onzekerheid. Er ontstaan spanningen en conflicten tussen degenen die mee veranderen en degenen die het oude in stand willen houden. Maar bovenal biedt deze periode kansen voor iedereen die mee wil kantelen.

Samen op reis

Als we willen dat goede en gezonde voeding op de lange termijn beschikbaar en betaalbaar blijft – voor ieder individu, waar ook ter wereld – met de juiste zorg voor klimaat en natuur, dan moeten we structureel werken aan de verduurzaming van de productie en consumptie van ons voedsel. Nu een kanteling van systemen zich voltrekt, hebben we meer dan ooit de frontrunners uit onze foodsector nodig om de toekomst in te kleuren.

De Food Impactors Summit is doorontwikkeld vanuit de succesformule van de CEO Convention. In de afgelopen 15 jaar hebben we al 10 bijeenkomsten georganiseerd voor de 
Executives in de Nederlandse foodbranche. Door de jaren heen zijn we erin geslaagd om via emotionele en rationele invalshoeken het bewustzijn op gang te brengen om als leiders van de foodbusiness écht in beweging te komen op persoonlijk, zakelijk en maatschappelijk gebied. 

Maar het is niet genoeg. Er zit te weinig snelheid in de beweging. Het gaat ons inziens te traag. De keuzes zijn te voorzichtig. De afspraken te vrijblijvend. De noodzaak tot radicale verandering wordt nog onvoldoende gevoeld. In de loop der jaren hebben we ons gerealiseerd dat als we duurzame impact willen bereiken met dit verbindingsplatform, we het veel breder en op meerdere dimensies zullen moeten uitbouwen. 

Vanuit dat besef verbinden wij binnen Food Impactors de shiftleaders for food change die deze kanteling in ons voedselsysteem kunnen realiseren. Food Impactors richt zich op iedereen die aan het roer staat van verandering: zowel de changemakers binnen de gevestigde orde, alsook de disruptieve nieuwkomers. Van CEO tot startup.

Het is de hoogste tijd dat we in de foodsector serieus werk gaan maken van het thema ‘betekenisvol ondernemen’. Betekenisvolle bedrijven zijn bedrijven die zich inzetten om maatschappelijke waarde te creëren in plaats van alleen maar financiële winst. Met de Food Impactors Summit willen we daaraan bijdragen. 

Kantel je met ons mee?

Enrique Figee & Susan Koenders

In deze editie: