Overzicht magazines

Food Inspiration Magazine is hét digitale vakblad voor de foodserviceprofessional die op zoek is naar innovatie en inspiratie. Het gratis digitale magazine verschijnt elke maand. Trends, culinaire inspiratie, interviews, conceptwatching en journalistieke reportages staan centraal. Het Food Inspiration Magazine gaat naar ruim 65.000 foodprofessionals en food-volgers in Nederland en België.

Food inspiration
Drink inspiration
Foodservice XS
Food Lab
Inspirational
Test materiaal
iframe test

FOOD INSPIRATION

TRENDREPORT 2019

In het trendhoofdstuk ‘Healthify’ duiden we de trend door middel van een uitgebreide trendomschrijving en trendverklaring. We behandelen de nieuwe stappen in de gezondheidsgolf zoals: lijf als religie, function over flavour, de rol van voeding in gezondheidszorg en het mainstream worden van vegan. Maar nog belangrijker; wat betekent dit voor jouw onderneming en hoe kun je hierop inspelen?

1: Celebrate Diversity

2: Hyperspecialization

3: Healthify

4: Circularity

5: New normal

6: I-Food

7: The pulse is impulse

8: Destination food

9: From wellness to selfness

10: Food populism

10 TRENDS

Meer informatie nodig of vragen?
Mail Anna op anna@foodinspiration.com
Bel Anna op +31(0)6-23476278

Vergroot voor 
volledige pagina >>

In het trendhoofdstuk ‘Healthify’ duiden we de trend door middel van een uitgebreide trendomschrijving en trendverklaring. We behandelen de nieuwe stappen in de gezondheidsgolf zoals: lijf als religie, function over flavour, de rol van voeding in gezondheidszorg en het mainstream worden van vegan. Maar nog belangrijker; wat betekent dit voor jouw onderneming en hoe kun je hierop inspelen?

1: Celebrate Diversity

2: Hyperspecialization

3: Healthify

4: Circularity

5: New normal

6: I-Food

7: The pulse is impulse

8: Destination food

9: From wellness to selfness

10: Food populism

10 TRENDS

Lees verder

FOOD INSPIRATION

TRENDREPORT 2019

Meer informatie nodig of vragen?
Mail Anna op anna@foodinspiration.com
Bel Anna op +31(0)6-23476278

FOOD INSPIRATION

TRENDREPORT 2019

TREND: HEALTHIFY

Healthify is het zien van food als innerlijke cosmetica van de mens. Onze visie op voedsel evolueert van voedend naar helend en reinigend.

Trendsetters in food kijken steeds vaker naar de verhouding tussen calorieën en nutriënten. Wat doet een product met mijn lichaam? Draagt het bij aan evenwichtiger gedrag en rustigere gedachten? Heeft het item een clean label? We willen niet alleen van buiten, maar ook van binnen mooi zijn.

De komende jaren worden trends als vegan en non-alcoholisch definitief mainstream. In de wereld van drinks signaleren we al een aantal jaar de opkomst van function over flavour, waarbij consumenten steeds meer de functie van een drankje belangrijk gaan vinden ten opzichte van smaak. Vooral in foodretail zien we deze omslag de komende periode sterk opkomen. Binnen foodservice staat bewust genieten centraal en is gieten genieten geworden. 

De volgende stappen in de healthify trend zijn: leefstijl-adviezen op basis van voeding, een gezondheidsslag binnen de gastronomie, en een toename in de erkenning van de rol die voeding speelt in de zorg.

Purify me
Van gezond naar energizing, naar purifying en healing. De health-trend gaat de volgende fase in. Eten krijgt niet alleen de status van medicijn, maar ook van zuiverend en helend voor lichaam en geest. 

Steeds meer consumenten letten op de intake van hun voeding. Wetenschap toont aan dat we in de westerse landen makkelijk toe kunnen met een dieet waarin minder suiker, vet en zout wordt geconsumeerd. Uit onderzoek van ING blijkt dat haast een op de drie consumenten let op vet in producten, een kwart vermijdt suiker en een vijfde let op zout, tien procent let inmiddels bewust op E-nummers. En deze percentages zullen de komende jaren alleen nog maar groeien. Gezonde voeding en gezond eten en drinken is wel een sociaal-economische kwestie. Voor gezond eten moeten consumenten namelijk dieper in de buidel tasten. Gezondere voedingsmiddelen zijn in tien jaar tijd gemiddeld 22 procent duurder geworden, ongezondere producten stegen gemiddeld 13 procent in prijs. Suiker, snoep en ijs waren in 2017 zelfs goedkoper dan tien jaar eerder. Dat blijkt uit een analyse waarover het CBS in samenwerking met het Voedingscentrum begin 2018 heeft gepubliceerd.

iframe test